
Januari 2020
Er wordt aanvang genomen met de uitbreiding van de opslagcapaciteit met ongeveer 2000m². Ropak wil hiermee aan haar klanten met beperkte eigen stockage de mogelijkheid bieden om optimale volumes te bestellen (en produceren), maar de levering op afroep te laten gebeuren.
2020
Dankzij een strategisch partnership met een producent van vlakkarton (vouwkarton, omkleefd karton) verpakkingen ontpopt Ropak zich verder tot een “One Stop Shop” voor de klant die op zoek is naar een totaaloplossing voor de presentatie, verpakking en verzending van zijn producten.
Augustus 2019
Met het digitale printer- en plotterpark stapt Ropak terug in de display markt. Displays in golfkarton en honingraat op maat van de KMO en retailer, ook in kleine volumes, worden aan het gamma toegevoegd.
Januari 2018
Een mini-liner en een bijkomende digitale printer worden aan het machinepark toegevoegd. Ropak beschikt hiermee over één van de meest uitgebreide machineparken van de middelgrote kartonnages of “sheet plants” zoals ze ook wel eens genoemd worden. Dankzij de mini-liner kunnen ook grotere orders met eenzelfde korte levertijd geproduceerd worden. De digitale printer verviervoudigd de productiecapaciteit van digitaal bedrukte dozen en displays.
Januari 2017
Wijziging Management
Blockx Group en Peter Roose verwerven 100% van Ropak en rollen onmiddellijk een investeringsplan uit. De vernieuwde website & brochure maken de visie en de ambities duidelijk: Ropak wil in de eerste plaats de partner zijn van de KMO’s voor hun transport- en productverpakkingen.
Maart 2016
Overname van Festapack door Ropak
Door de overname van Festapack verstevigt Ropak zijn positie in de sector. Het machinepark echter in één klap sterk uitgebreid en het bedrijfsoppervlakte wordt vergroot tot 4500m² . De omzet van Ropak wordt meer dan verdubbeld en het personeelsbestand stijgt gevoelig.”
2016
2015
Maart 2013
Na de verhuis in Januari 2013 worden in snel tempo nieuwe machines aangekocht om de productiecapaciteit te vergroten.
Flexibiliteit, snelheid en kwaliteit blijven de kernwoorden van de strategie.
Flexibiliteit, snelheid en kwaliteit blijven de kernwoorden van de strategie.
Januari 2013
Na de verhuis in 2012 is dit pand al snel te klein en het snelgroeiende Ropak verhuist naar het bedrijventerrein in Berbroek
2013
Januari 2012
In Januari 2012 verhuisde Ropak naar een groter pand in Berbroek.
2012
2011
2010
2009
Ropak wordt opgericht in 2009 en focust zich in eerste instantie op handel.
In 2010 worden de eerste machines geinstalleerd in Berbroek.
In 2010 worden de eerste machines geinstalleerd in Berbroek.